Sendikamız ve THY A.O. Arasında Gerçekleştirilen İSG Toplantısı Hakkında

November 20, 2020

11.11.2020 tarihinde gerçekleşen Uçuş İşletme İSG Kurulu Toplantısının Tutanağı aşağıda yer almaktadır. Uçucu üyelerimizden gelen geri bildirimler, sendikamız tarafından kurulda görüşülmüş ve gündem maddeleri için değişiklik yapılması talep edilmiştir. Konunun takibi Sendikamız tarafınca yapılmaktadır. İşçi Sağlığı ve Güvenliği konusunda ileteceğiniz her bildirim bizler için önemlidir. Emniyetli Uçuşlar dileriz.


SIRA NO

GÖRÜŞÜLEN KONULAR ve ALINAN KARARLAR

BİTİŞ TARİHİ

SORUMLU

1

Ekiplerin planlanmasında yaşanan sorunlar ve minimum ekip planlanan bazı hatlarda yaşanan sorunlar Hava-İş Sendikası tarafından paylaşıldı. Konu ile alakalı Ekip Planlama Başkanlığımız tarafından gerekli çalışmaların yapılacağı bilgisi paylaşılmıştır.

 

Ekip Planlama Başkanlığı

2

Ekip yemekleri ile alakalı yaşanan sorunlar Hava-İş Sendikası tarafından paylaşıldı. Konu ile alakalı kabin ekibi ekip yemekleri için çalışmanın tamamlanıp üst yönetim onayı beklendiği, kokpit ekip yemekleri içinde en kısa sürede çalışmanın üst yönetime sunulacağı bilgisi paylaşıldı.

 Üst yönetim tarafından onaylanan ekip yemeklerinin içeriklerinin tüm ilgililer ile paylaşılmasına karar verildi. 

 

Ekiplere verilen yemeklerin kalori değerleri ile protein, karbonhidrat ve yağ değerleri ile ilgili bilgi Hava-İş Sendikası tarafından talep edildi.

 

İkram ve Uçak İçi Ürünler Başkanlığı

Kabin Hizmetleri Başkanlığı
Uçuş İşletme Başkanlığı

3

Hatalı ekip yemeği yüklemeleri hususunda benzer durumların tekrarlanmaması ile alakalı yapılan çalışmalar Kabin hizmetleri Başkanlığımızca paylaşıldı.. Ekip ikram yükleme aksaklıklarına ilişkin raporlamaların günlük olarak Kabin Hizmetleri Başkanlığı tarafından takip edildiği ve İkram Başkanlığı aracılığı ile ikram firmasına iletildiği vurgulandı. Hatalı ekip ikram yüklemelerini önlemek adına tüm seferlere ikram firması tarafından “Ekip Bilgilendirme Formu” yüklenmeye başlandığı ifade edildi . Hatalı ekip yemeklerinin kontrolü ve bildirimi ile alakalı yapılan duyurunun tüm ekiple tekrar paylaşılması Hava İş sendikası tarafından talep edildi.

 

Kabin Hizmetleri Başkanlığı

4

Hava –İş Sendikası tarafından oteller ile alakalı;

  • Amerika’daki Ortaklığımızın anlaşmalı olduğu otellerde kahvaltıların Ortaklık personeli için ayrı bir alandan dağıtımı veya odalara servis edilmesi talep edildi. Aksi taktirde personelin kahvaltı sırasında uzun süre beklediği, sırada bekleyen diğer insanların genel olarak gerekli hijyen, mesafe ve maske kurallarına uymaması nedeniyle personelimizin risk altında olduğu belirtildi.
  • Ekiplerimize otellerinden çıkmamalarını tavsiye ettiğimiz tüm lokasyonlarda personelin kendi imkanları ile ödemek zorunda kaldığı yemek ve içecekler için anlaşmalı otellerden bu döneme özgü ek indirimler istenmesi talep edildi.
  • Oda kahvaltı anlaşılan otellere sabah varıp ertesi sabah ayrılacak olan ekiplerin otelde 2 sabah geçirmesine rağmen tek kahvaltı hakkı olması hususunda iyileştirme talep edilerek personele otelde geçirdiği her sabah için ücretsiz kahvaltı verilmesi talep edilmiştir.

 

Sosyal ve İdari İşler Başkanlığı

5

Uçuş ekiplerinin yolcu karşılama ve uğurlama sırasında da siperliklerini takabilmeleri ayrıca jump seat de yolcu varsa da siperlik kullanımı ile alakalı özel bir duyuru yapılması Hava – İş Sendikası tarafından talep edilmiştir.

 

Kabin Hizmetleri Başkanlığı

6

Bayan ekip üniformalarının eteklerinde yırtmaç veya pile olmaması sebebiyle ekiplerin, ekip aracı, otobüs vb. araçlara inip binerken zorlandığı ve düşme tehlikesi ile karşı karşıya kaldığı belirtilmiştir.

 

Kabin Hizmetleri Başkanlığı

7

İç hatlarda yolculara dağıtılan suyun uçağa biniş esnasında hijyen kitleri dağıtımı sırasında yolcuya dağıtılması ve böylece uçak içi yolcu – ekip temasının minimize edilmesi tavsiye edilmiştir.

 

Kabin Hizmetleri Başkanlığı

8

PCR testleri için GİSAD binası 3. Katta özel yer ayrıldığı bilgisi paylaşıldı.

 

Sağlık Müdürlüğü

9

Personele görev için dağıtılan maske, dezenfektan gibi malzemelerin sayılarının uçuş sürelerine göre revize edildiği bundan sonraki süreçte 3 farklı kit olarak personele dağıtılacağı bilgisi paylaşıldı.

 

Sağlık Müdürlüğü

10

Personele dağıtılan dezenfektanların şişelerinin akıttığı yönünde çok fazla şikayet geldiği belirtilmiş olup ilgili şişelerin incelenmesi talep edilmiştir.

 

Sağlık Müdürlüğü

Benzer Haberler

Yeni Protokol ile Yeni Kazanımlar

DEVAMI

Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk’ü Rahmetle Anıyoruz

DEVAMI

Ankara Şube Başkanlığını Ziyaret Ettik

DEVAMI

Nasıl Üye Olurum?

Detaylar

Hukuk

Detaylar